Snabb, smidig och smarrig lunchA quick, easy and tasty lunch


KL svängde ihop en riktigt smaskig lunch idag och då jag fått en del förfrågningar om att skriva mer om kost tänkte jag dela med mig av det improviserade receptet. Vi äter en hel del japansk-inspirerad mat så vi hade alla ingredienser hemma. Allt finns att köpa på de flesta stora matvarubutiker och det går att laga så mycket gott med t.ex. sesamolja, ingefära och japansk soja så vi ser till att alltid ha det i skafferiet.

Japansk kycklingsallad, 2 pers:

Börja med att göra en dressing på ca 1 dl japansk soja, juice från en halv lime, 3 msk mirin, 1 msk sesamolja, 1 msk risvinäger. Blanda med en pressad vitlöksklyfta, hackad färsk chili, ca 1 msk färsk ingefära i små bitar. Låt detta stå i kylen ca 1 timme. Vi gjorde allt lite på en höft så ta t.ex. mer lime om du gillar det syrliga och mer chili om du vill ha det starkare.

Blanda en marinad av rapsolja och lite sesamolja, en skvätt kinesisk soja och valfri BBQ-krydda. Låt kycklingen marinera i ca 10 minuter. Riv morot grovt och blanda med färsk bladspenat och dressingen.

Stek sedan kycklingen i marinaden. När kycklingen är nästan färdig slänger man på en klick honung och låter det puttra ytterligare någon minut. Servera till salladen, njut!

Japansk kycklinsallad

Japansk kycklinsallad

KL tossed together a really yummy lunch today and since I got some requests to write more about nutrition I thought I would share this improvised recipe with you. We eat quite a lot of Japanese-inspired food so we had all the ingredients at home. Everything can be purchased at most large grocery stores and you can make so many tasty meals with eg sesame oil, ginger and soy sauce so we make sure to always have it in our pantry.

Japanese chicken salad for 2 persons:

Start by making a dressing with about 1 cup soy sauce, juice from one half of a lime, 3 tablespoons mirin, 1 tablespoon sesame oil, 1 tablespoon rice vinegar. Mix with one crushed garlic clove, minced fresh chili, about 1 tbsp fresh ginger in small pieces. Allow to stand in refrigerator for about 1 hour. We did everything a little haphazard so take for example more lime if you like it tart and more chilli if you want it more spicy.

Make a marinade of canola oil and a dash of sesame oil, add some Chinese soy sauce and your favorite BBQ seasoning. Let the chicken marinate for about 10 minutes. Grate a couple of carrots coarsely and mix with fresh spinach leaves and the dressing.

Then fry the chicken in the marinade. When the chicken is almost ready add some honey and let it simmer for another minute. Serve with the salad, enjoy!

Japansk kycklinsallad

Japanese chicken sallad

Leave a Reply